Til Fondsbu
Redigert versjon
Fottur

Turer i alle retninger fra Fondsbu

Med Fondsbu som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i området - alt fra enkle, barnevennlige turer til krevende toppturer. På vinterstid går det kvistede ruter i alle himmelretninger. I tillegg er hytta både et naturlig startsted og overnattingssted på en rundtur gjennom området.

Turforslag

Frå Eidsbugarden er det mange flotte turmuligheter. Turen opp til Utsikten kan anbefalast. Det same kan turen til Torshammaren, Sløtafjellet, Gravafjellet eller noken av dei andre "7-Tindar" rundt Eidsbugarden. Be om hefte i resepsjonen.

Det var Aaamund Olavson Vinje som sette namnet Jotunheimen på heile fjellområdet, han sette namnet Eidsbugarden på plassen og han står bak namnsetting av både Falketind, Mjølkedalen, Galdebergstinden og Storegut. Utsikten var Vinjes favorittstad på Eidsbugarden, noko som er forståeleg for panoramaet er utrolig. Det står ei sikteskive på toppen slik at du lett kan finne namnet på toppane du ser.

På sommeren går mange av hytte-til-hytte rutene innom Fondsbu, og det er en mengde dagsturer tilgjengelig fra Fondsbu, både rundturer og toppturer.

Se flere av våre utvalgte turforslag